Un any més, s'obre la convocatòria del premi de periodisme solidari Memorial Joan Gomis, organitzat per Cristianisme i Justícia, Justícia i Pau, Fundació per la Pau, Fundació Cultura de Pau, la Facultat de Comunicació de la URL, Foc NouEl Ciervo i, per primer any també, per Mans Unides.

Aquest premi promou el periodisme solidari que faci referència a persones, institucions o col·lectius que lluiten contra les desigualtats, la pobresa i l'exclusió social i compta amb el suport econòmic del Fons Català de Cooperació al Desenvolupament.

Sota aquest criteri es premia, amb 1.500 euros cadascuna, dues modalitats: obres periodístiques i trajectòries periodístiques. A més a més, les revistes El Ciervo i Foc Nou es faran ressò de les carreres dels guanyadors publicant una entrevista, i els guanyadors rebran un diploma acreditatiu amb una il·lustració de Joan Gomis. El termini d'admissió d'originals i candidatures és el 15 de setembre de 2015 i s’han de lliurar per correu electrònic a l'email Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.. Cal en tots els casos incloure les dades personals i de contacte dels autors.

Aquest premi periodístic pretén mantenir viva la memòria de la figura de Joan Gomis Sanahuja (10 de juny de 1927- 29 de setembre de 2001), president de Justícia i Pau de Barcelona des del 1976 fins a la seva mort. Joan Gomis també va presidir Justícia i Pau d’Espanya, la Federació Catalana de ONG per al Desenvolupament i la Federació Catalana d’ONG per la Pau.

Programa i bases