COMUNICATS

Comunicat de Justícia i Pau de Catalunya davant la situació sanitària de pandèmia

Davant la greu situació sanitària de pandèmia que patim, Justícia i Pau ha aturat totes les seves activitats ordinàries presencials. Hem tancat la nostra seu i el nostre equip tècnic treballa des de casa.

Nota de Justícia i Pau en relació a la situació sanitària de pandèmia

Expressem la nostra solidaritat amb tots aquells que directa o indirectament pateixen la malaltia i el nostre agraïment a tot el personal sanitari, científic i d'emergències que la combaten.

També el nostre agraïment i solidaritat amb aquelles persones que, malgrat el risc de contagi, treballen per mantenir serveis essencials o per atendre a les persones més vulnerables.

Donem suport i desitgem el màxim encert a les autoritats polítiques i sanitàries en la difícil gestió d'aquesta crisi. Fem una crida per tal que impulsin totes les mesures necessàries de suport i protecció als més afectats, especialment a les persones més vulnerables i les que es troben en situacions d'internament i les sotmeses a privació de llibertat. També totes les mesures econòmiques excepcionals que siguin necessàries per donar suport a les empreses, i professionals i treballadors que resultin més afectats.

Estem convençuts que aquest flagell passarà i que la nostra societat es podrà recuperar, des de la solidaritat, de l'impacte que aquesta situació ha de generar. A la vegada, creiem que aquesta crisi ens ha d'ajudar a reflexionar sobre la nostra vulnerabilitat i sobre les nostres prioritats com a societat en la perspectiva de la promoció del bé comú.

Estem convençuts que la nostra societat sabrà donar un testimoni col·lectiu de solidaritat, de fraternitat i de responsabilitat personal i comunitària, a l'alçada del que les circumstàncies reclamen. En veiem mostres notables arreu.

Ens sumem a la crida a la pregària que fa l'Església i en particular el Papa Francesc en favor de tots els damnificats, de tots els que combaten l'epidèmia o preserven els serveis essencials, i per tal que la puguem superar al més aviat possible.

Justícia i Pau de Catalunya
16 de març de 2020